zondag 25 juli 2010

Daar zijn we nog even :-)

Ik wilde eigenlijk schrijven: "daar zijn we weer", maar dat is toch toepasselijker voor de eerste quiltbee na de zomervakantie... dus toch maar, "daar zijn we nog even :-)".

Dit was dan de laatste quiltbee voor de zomer. Ondanks de warmte waren er 21 dames, dus een grote club. Ik had een klein simpel projectje uitgedokterd als verrassing.

Dit viel goed in de smaak. Er waren 2 varianten, met de grote zonnebloem (die ik als voorbeeld al heb laten zien) en met een kleine bloem (op steel)... Ik weet niet welke nu het leukste gevonden werd, maar er werd druk geborduurd tijdens de bee.


Uiteraard ook nog even flink kletsen en elkaar met andere dingen op weg helpen, dus na de zomer zal er ook weer veel te bewonderen zijn...

Ik werd ook WEER in het zonnetje gezet... Dames, da's echt niet nodig!


Behalve de mooie bloemen kreeg ik ook een uitvouw-boekje en voor zo ver ik kon zien, hebben zo ongeveer alle vaste deelneemsters daar in geschreven.
Nogmaals heel erg bedankt allemaal! Zonder jullie had ik dit niet kunnen doen!

Nog een laatste show and tell van een aantal dames...



Als afsluiter van de ochtend een groepsfoto gemaakt. Voor sommigen bracht dit echt herinneringen terug van hun schooltijd.
Ik heb werkelijk nooit op de grond gelegen voor dergelijke foto's overigens!
Clara kwam er gelukkig bij liggen en ze sprong daarna weer jeugdig overeind :-)


Wat minder leuk nieuws...
Ik laat regelmatig foto's zien van onze kat Elvis en onze hond Mickey, maar zij zijn ook altijd bij me in de buurt... Maar we hebben ook een grote vissenkom in de huiskamer, met flinke jongens. Ze zijn zelfs met ons meeverhuisd van Eindhoven, naar Helmond, zo'n 4 jaar geleden.

Helaas heeft afgelopen woensdag onze grootste (de oranje) vis begeven, dus nu is de kom een stuk leger... Maar dat blijft ook zo. Voor mij nu nooit geen nieuwe vissen meer...
De overgebleven twee hebben nu meer ruimte en zullen er hopelijk nog een tijdje van genieten...


Gelukkig ook leukere dingen meegemaakt op het natuurgebied...
Sinds ik over de A67 rijd, kom ik langs Suytkade en het kanaal. Ik vind het zo'n mooi gezicht...
Nu zag ik een zwanenpaar met een jong, nog grijs, zwaantje... Echt zo leuk, dus snel met manlief de auto geparkeerd om er een foto van te maken. Helaas van achteren, maar het is toch overduidelijk, de trotse ouders met hun jong in het midden.
Ik houdt ze in de gaten :-)



Verder hebben manlief en ik een project gezien dat ons erg aanspreekt, maar daarover gaan we nog niets verklappen... Wie weet over een paar maandjes, als de goden ons goed gezind zijn.


Ik ga nu eens beginnen aan de voorbereidingen voor morgen, dan komen er quiltdames over de vloer om mijn verjaardag te vieren. Dan ben ik "al" 29 zomers oud :-)
Op onze trouwdag (zondag 8-8) vieren we mijn verjaardag nog een keertje voor de familie, andere vrienden en kennissen. Dan hebben we onze Engelse vrienden ook te gast.

Wie weet tot de 26ste juli , of de 8ste augustus of gewoon online :-)
In ieder geval een hele fijne zomer(vakantie) gewenst!
Ik ben trouwens dindagochtend de 27ste juli bij de Show & Tell van Ada in Leende :-)

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke QB heb je en het is zo leuk om in het zonnetje te worden gezet. De dames hebben wel erg leuke dingen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sabine,
    Het was erg gezellig bij je ,we hebben weer veel plezier gehad .
    Tot ons volgende uitje gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beter laat dan nooit moet je maar denken. Soms schiet het blog bezoeken er gewoon bij in. En ook je verjaardag (schaamrood op mijn kaken, echt waar....) Alsnog van harte gefeliciteerd hoor, jeetje echt erg, zo heel veel te laat. Sorry!
    Op de bee ben je lekker verwend zeg, leuk hoor! Leuke foto ook van al die dames en ook jij ligt er charmant bij LOL
    Enne.......ik ben zóóó benieuwd naar dat nieuwe project van jullie!

    Doei, doei,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen