zondag 6 februari 2011

Februari is gelukkig begonnen

De eerste week van februari zit er alweer op. Januari is om nooit te vergeten...
Binnen 1 week, zowel mijn oma (longembolieën), mijn opa (liesbreuk) en mijn moeder (longonsteking EN longobstructie) in het ziekenhuis (in 3 verschillende ziekenhuizen zelfs!)

Inmiddels zijn mijn opa & oma weer redelijk opgeknapt en alweer een weekje thuis. Mijn moeder is net thuis, maar heeft nog een hele berg medicatie (denk aan o.a. prednison en antibiotica) om te nemen de komende tijd. Alles behalve leuk dus...

Gelukkig heb ik wel wat afleiding kunnen vinden in de quiltbee en ben ik zelfs begonnen met weer een nieuw project, nouja, ik schreef al over mijn plannen in een eerder bericht... een roze-bruine Storm At Sea... Het ergste is wel dat ik moet bekennen dat ik meer projecten heb liggen (dingen die dus nog niet af zijn) als voltooide quilts (AFFO's) Nu is dat wel gebruikelijk onder de meeste quilters, maar toch... Ik ga nu hierna dus aan niets nieuws meer beginnen... is het plan...

Foto's van de quiltbee op 28-1:


Antoinette (met het paarse shirt) was jarig geweest en nam om dit nog even tijdens de quiltbee te vieren zelf cadeautjes mee voor iedereen die aanwezig was. Een mini-schrijfblokje en een lekker koekje. Kei leuk!


Het eerste blokje dat ik heb gemaakt voor de Storm At Sea:
(Inmiddels is het al wel een heel stapeltje van de 3 verschillende blokken)


Ik had dit met mijn Janoompje gedaan, beneden in de huiskamer... maar het is nu weer tijd voor de Janome om op mijn hobbykamer opgeborgen te staan. Het vervolg zal dus met de Bernina 440QE zijn... Tot ik weer tijd en ruimte heb, ga ik maar vast blokken tekenen. (PP)

Moet de komende week enorm veel werken en komende zaterdag is D. jarig... Wordt ie al 14.
Kleine jongens worden groot ;-)

Tot de volgende keer!

3 opmerkingen:

  1. Goh Sabiine,wist niet dat je zo'n rotmaand achter de rug hebt.
    Beterschap voor je opa, oma en moeder.
    En geniet zaterdag maar lekker van de verjaardag van jullie knul.

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sabine, doe het maar rustig aan, en kom op je tempo terug , die je zelf verkiest. Alles komt weer goed, en als je ,je in je quilt werk gelukkig en rustig voelt, zal de Januari-maand wel stilletjes aan wegebben hoor 8 Nog een fijne week toegewenst. Groetjes uit Brugge Carine http://patchworkstar.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heftige maand achter de rug zeg, gelukkig zijn er geen doden gevallen. Ook dat akkefietje met de voorruit van de auto, dat moet een klap hebben gemaakt, koelbloedige chauffeur dat jullie niet van de weg ziijn geraakt. Gelukkig heb je ook leuke dingen om je op te beuren, verjaardagen en quilterigheden.

    BeantwoordenVerwijderen