woensdag 19 september 2012

Info voor deelnemers van de Quiltdag 2012!

Hallo allemaal,

Nog iets meer dan 3 weken en dan is het al (of eindelijk ;-)) zaterdag 13 oktober… De vierde quiltdag in Helmond. Een groot aantal van jullie mag ik al voor de 4e keer begroeten. Ik kijk er naar uit ;-)

Afgelopen weken heb ik niet stil gezeten, ideeën opgedaan, voorbereidingen getroffen en nog enkele sponsoren gezocht. Inmiddels is bekend dat er twee leuke quiltwinkels komen, namelijk Atelier de Quiltsteek uit Best en Quiltshop Leur, uit Etten-Leur.
Beide winkels vieren dit jaar een jubileum! Neem alvast eens een kijkje op de website: http://www.dequiltsteek.nl en http://www.quiltshop.nl

Ze gaan allebei tijdens de quiltdag een speciale workshop verzorgen, voor de liefhebbers.
Quiltshop Leur heeft een leuk project uitgewerkt, namelijk het bekleden van een notitieblok of spiegel met een paperpiecing techniek. Deze workshop is ook geschikt voor mensen die niet veel ervaring hebben met paperpiecing! Deelnemen aan deze workshop kost € 5,00 incl. het materialenpakketje (te betalen op de dag zelf aan Quiltshop Leur).
Alles zit in het pakketje, dus of een spiegeltje of een notitieblok, de stofjes en het patroon.
Wat je zelf nodig hebt is garen, naald, schaar en evt een leesbrilletje.

Ook Atelier de Quiltsteek heeft weer een leuke workshop voor jullie in petto, namelijk het maken van een rond naai-etui. Het origineel is met twee (verschillende) sterren op de zijkanten, maar een andere invulling van de zijkanten is mogelijk. Deelnemen aan deze workshop kost € 7,00 incl. het materialenpakketje (graag zo veel mogelijk gepast betalen op de dag zelf aan Atelier de Quiltsteek). Wat je zelf voor deze workshop moet meenemen is een stukje paternoplaat en naaispullen incl. scharen. Je hebt de keuze uit het pakketje met de zachtgroene stoffen of met zachtroze stoffen (dus wat nu groen is, is dan roze).

Als je mee wil doen, geef je dan z.s.m. hiervoor op door mij te mailen en geef ook  even aan of je kiest voor het notitieblokje of de spiegel en of je wel of geen felle kleuren wil. Graag hoor ik vóór maandag 24 september of je aan workshops wilt deelnemen.

Dit jaar heb je ook weer keuze uit een aantal dingen voor de lunch…
- een kom tomatensoep met balletjes OF een kom champignonsoep (vegetarisch)
- een broodje (zonder boter) met kroket OF een broodje met kaassoufle (vegetarisch)
Bij de Fonkel kun je zelf, tegen zeer schappelijke prijs, nog meer consumpties kopen, indien gewenst. 
Ik moet de lunch-wensen op uiterlijk maandag 1 oktober weten!
 
In tegenstelling tot voorgaande jaren vraag ik jullie dit jaar niet om een siggie-blokje. Door onze verhuizing en de zorg voor nog twee nieuwe kinderen (meiden) nog niet van gekomen om van de siggies van vorig jaar een quilt te maken, dus dat red ik niet dit jaar. Maar de quilt komt er wel hoor!

Ik hoop wel dat jullie een mooie naambadge maken, want ook dit jaar maak je hiermee weer kans op een prijsje.

Ook loont het om je creaties mee te nemen om te showen tijdens de Show & Tell (max. 3 stuks per persoon), want dit jaar laat ik jullie stemmen op jullie favoriete quilts. Je hebt de categorie traditionele quilts, moderne quilts en andere projecten (tassen, hoezen etc.) Tenzij ik opeens andere creaties zie, die ook een speciale categorie verdienen ;-)
Neem dus al je mooiste werken mee ;-)

Het programma:
10.00 uur: Ontvangst
11.00 uur: Show & Tell
12.15 uur: Workshop van Quiltshop Leur
13.00 uur: Lunchtijd
13.45 uur: Quilt-bingo
14.45 uur: Workshop van De Quiltsteek
15.30 uur: Prijsuitreiking mooiste creaties & naambadge
16.00 uur: Afsluiting
 
Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met me op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten