woensdag 4 september 2013

Zo, de zomervakantie is nu echt achter de rug!

Volgens mij zijn in heel Nederland de scholen weer begonnen, dus neemt ook de drukte weer wat toe rond de voorbereidingen van de Quiltdag... Nog maar zo'n 5 weken en dan is het al zo ver.

Afgelopen vrijdag mocht ik al een doos met cadeautjes voor alle deelnemers in ontvangst nemen van Atelier de Quiltsteek uit Best,
gisterochtend een doos met allerlei prijsjes van Patchwork Promotions en OEQC/ Quilt Expo
en gistermiddag kwam er per post nog een pakket met presentjes van De Quiltkoffer.

Dus zojuist heb ik de oudste maar gevraagd of hij bij de Kwantum even 8 klapkratten wilde gaan halen, want tja het moet ook ergens een plekje hebben tot aan de Quiltdag.

De Quiltdag staat inmiddels ook vermeld bij binnenlandse exposities van het Quiltersgilde én de Quiltdag stond in de nieuwste Burda Patchwork (E055 herfst 2013):


én in de nieuwe Quilt & Zo (nr. 23):

Extra goede reden om deze bladen even te kopen voor je verzameling, mocht je geen abonnee zijn :-)

De deelnemers hebben afgelopen week al een lange mail gehad m.b.t. de Quiltdag. Mocht je deelnemer zijn, maar de mail niet gezien/ gekregen hebben... ik zal de belangrijkste info hieronder neerzetten....

Verzonden: dinsdag 27 augustus 2013 22:05
Onderwerp: Nog iets meer dan 6 weken.... Quiltdag 2013

Hallo allemaal,

Nog iets meer dan 6 weken en dan is het al de Quiltdag in Helmond.
Voor de 5de keer!!! Ongelofelijk maar waar….

Omdat ik dat toch wel speciaal vindt en ik graag nog vele jaren door wil gaan met het organiseren heb ik een speciaal collectors-item ontworpen…
Het is voor het eerst te zien en te koop tijdens de quiltdag…. Het is een hebbe-ding, maar meer verraad ik niet J Hopelijk valt het in de smaak!

Maargoed, ik mail natuurlijk voor het een en ander. Ik voelde me vandaag net de kerstman. Al die lijstjes maken, aanvullen, afkruisen en controleren, maar het is weer up to date!
We hebben een volle bak met de Quiltdag. Keigezellig! Heel veel dames komen al voor de zoveelste keer, een enkeling voor het allereerst… Maar er is niks engs aan hoor!

Afgelopen jaren heb ik jullie gevraagd om een (siggie)blokje in te leveren, en ieder jaar kwamen er tussen de 50 en de 70 stuks. Helemaal super.
Voor dit jaar wil ik vragen of echt IEDEREEN een blokje (volgens bijgevoegd patroon) wil (laten J) maken, omdat het 5e jaar onvergetelijk moet zijn!
Ik beloof jullie, het blokje is echt niet moeilijk. Zie de foto’s als het voorbeeld en het patroon als PDF bijlage. Er is zelfs een tutorial op: http://www.psiquilt.com/2010/01/siggy-block-tutorial.html (hier gebruiken ze wel een ANDERE maat)

Gebruik dus aub wel de maat van het blokje in de PDF bijlage. Incl. naadtoeslag is het blok 14cm in het vierkant, excl. de naadtoeslag 12,5 cm in het vierkant. AUB de kleuren aanhouden volgens het patroon, dus rode “driehoekjes” en een witte of cremé-kleurige diagonale strook met daarin je NAAM, WOONPLAATS en datum J

En denk eraan dat je met je tekst niet in de naadtoeslag uitkomt. Zie het voorbeeld. Je mag allerlei lapjes met de hoofdkleur ROOD gebruiken, zodat het rood er echt uitspringt J.

Ik heb zelf ook 6 verschillende rode lapjes gebruikt en zie hoe leuk dat al is, dus zeker met 100 verschillende siggie-blokjes. We gaan ervoor met z’n allen, toch?!
Kom je er echt niet uit met het blokje en weet je maatje ook geen oplossing, laat het me dan weten! Ik wil graag helpen.

Er komen dit jaar 3 superleuke winkeltjes, binnenkort verklap ik welke, want dan weet ik ook meer over welke workshops er gegeven gaan worden….

In mijn volgende mail (waarschijnlijk volgende week) zet ik ook de keuzes voor de lunch neer, dus dat komt ook nog…

Hebben jullie allemaal nog eens gekeken op het plattegrondje van wie er allemaal komen?
Wie weet kun je iets regelen om te carpoolen ofzo J

 
En hebben jullie je UFO’s/ bijna-affo’s al omgetoverd naar AFFO’s zodat ze geshowd kunnen worden tijdens de Show & Tell? (Max 3 stuks per persoon J). Ik ben benieuwd naar alle nieuwe creaties.

Enne, jullie mogen ook weer aan de knutsel om een hele mooie naam-badge te maken… Want dat is weer een prijsje waard!
Verder heb ik al een redelijk aantal sponsors gevonden, ik hoop er binnenkort nog een aantal aan mijn lijstje toe te voegen. Ken je of ben je iemand die nog iets wil sponsoren als prijsje, laat het me weten J Het wordt dan een echt quilt-feestje!

Binnen enkele dagen komt er wederom een mail m.b.t. de Quiltdag, deze is extra belangrijk :-)
Heb je vragen….. Mail me gerust!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten